10 Aralık 2012 Pazartesi

Bezelyeli Kağıt Kebabı

kagit kebabi Bezelyeli Kağıt Kebabı

Bezelyeli Kağıt Kebabı

Malzeme:
1 kg. koyun eti
2 orta, soğan
2 çorba kaşığı tereyağı veya sıvı yağ
2 domates
1 demet dereotu
2 büyük havuç
500 gr. bezelye
1 çorba kasığı sirke
2 tatlı kaşığı kekik
1 bardak su tuz
biber
2 tane yağlı kağıt veya alüminyum kağıt
Yapılışı:
Merhaba arkadaşlar.Geçen gün bir arkadaşıma gitmiştim ve sofrada ana yemek olarak kağıt kebabı vardır.Israr ettim tarifini verdi ben de hemen sizlerle paylaşmak istedim.
İlk başta etleri kuşbaşı şeklinde doğrayıp,tencereye atıverin.Ardından suyunu çekmesini bekleyin ve çekinceye kadar pişirmeye devam edin.
Sonrasında üzerine ince ince doğradığınız havuç soğan ve de yağı ilave edin.Biraz pişirin.

Küçük küçük doğradığınız domatesleri sirke ile ile tencereye ilave edip 5 dk kadar daha pişirin.1 bardak su ve birazcık tuz ilave ettikten sonra,etlerin yumuşak bir hal almasını bekleyin ve pişirin.
Ayıkladığınız bezelyeleri ayrı ateşte hafif haşlama işlemine alın.Soyduğunuz patatesleri fındık büyüklüğü kadar küp küp dilip yağda kızartın.Yağlı kağıttan 20′şer santim en ve boyunda parçalar kesin ve her kağıt parçasına hazırlanan sebzeli etten tek kişilik yerleştirilin. Kağıdın dört tarafını birleştirilip, paket haline getirin.Katladığınız kısımların tepsinin alt tarafına gelmesini sağlayın ve düzgünce yerleştirin.
Hepsini hazırlayıp tepsiye dizme işini halledikten sonra kızgın fırına verin.Kağıtlar pembeleştiğinde tepsiyi fırından çıkarın ve uygun bir tabakta sıcak sıcak servis edin.
Unutmayın her paket bir kişiye gidecek şekilde servis edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder